maanantai 10. marraskuuta 2014

Lähtötilanne ja tunnelmat

Huomenta! Loma alkoi aikaisella herätyksellä, mutta mulla onkin niin paljon tekemistä, että tarkoituksella kello herätti jo klo. 7. Aamu on kuitenkin ollut hyvä! Ensinnäkin, kun kotiuduin koiran kanssa miehen luota, pääsin pesemään pyykkiä! :D Mulla ei siis ole kolmeen vuoteen ollut pesukonetta ja tässä talossa ei myöskään ole pesutupaa, joten oon pessyt pyykkiä vanhempien luona ja se on melko rankkaa raahata säkeissä vaatteita eestaas, vaatehuonekkin on juuri sen näköinen, kun kaikki vaatteet on säkeissä tai mytyssä vaatehuoneen lattialla.. Tällä viikolla se on siis ihan ensimmäinen homma. Suunnittelin myös pientä joulusiivousta ja ajattelin jouluvalotkin laittaa jo. Mutta se niistä muista hommista. Aamu oli muutenkin hyvä!

Aamupalaksi Muumi-teetä ja kaurapaahtoa tonnikalalla. Onkin sitten viikon viimeiset leivät ja loppuviikko nautitaan puuroa aamiaiseksi, kunhan saan kaupasta haettua mehukeittoa. Lounaaksi on viikonlopun jäljiltä sian ulkofilettä, salaattia ja paistelen pannulla keitetyt perunat lisukkeeksi. Loppupäivän menu selviää kaupassa käynnin jälkeen. :b Se on muuten jännä miten ihminen oppii aikuisiällä syömään asioita, joita ei voinut sietää tai ei voinut syödä lapsena. Meillä meni perheessä tosi ikävästi allergiat ristiin veljen kanssa ja lisäksi isältä oli kihdin takia kielletty useita ruoka-aineita.. Itse olin allerginen lantulle, nauriille, porkkanalle, tomaatille, kalalle, omenalle ja sitrushedelmille. Nykyään allergioista on jäänyt vain raaka tomaatti. Veljeni ei saanut syödä mansikoita, kiiviä, punajuurta, paprikaa, eikä suurinta osaa minun listalla olevista aineista. Isän vuoksi herneet, pavut, kaali, ohra ja kaura oli pois ruokalistalta. Olen siis opetellut syömään kasviksia vasta aikuisiällä ja voin kertoa, että se ei todellakaan ollut helppoa opetella ja totutella, kun kolme vuotta sitten yritin noudattaa jotain gfg-tyylistä dieettiä... Kalaa söisin nykyään mielelläni, mutta en osaa siitä mitään hyvän makuista valmistaa, kun ei ole kotona tullut opeteltua ja äitinikään ei taida sen suuremmin osata. Taidan alkaa täytellä Kiloklubin ruokapäiväkirjaa, jotta pysyn kärryillä kaloreista, tähtään siihen 1800-2000 kcal päivässä ainakin näin alkuun. Vihaan kaloreiden laskemista, mutta Kiloklubi on todella näppärä, varsinkin jos omistaa keittiö vaa'an ja semmoinenhan tuli hommattua myöskin silloin kolme vuotta sitten.

Nyt sitten aivan asian ytimeen! Nimittäin lähtölukemiin, olen positiivisesti yllättynyt, sillä vielä elokuun alussa ennen koulun alkua painoni oli noin 89kg, kuutisen viikkoa sitten kävin vaa'alla ja ilokseni huomasin, että paino on pudonnut viisi kiloa! Ja tänä aamuna sain huomata, että paino on pysynyt siellä alhaalla, nimittäin 84,1 kg!! Tiedän, että paino on pudonnut nopeasti ja pysynyt poissa ihan siitä syystä, että minulle luojan kiitos kuuluu ilmainen koululounas ja koulu myös maksoi harjoittelun aikaiset ruuat, eli olen syönyt terveellisesti ja monipuolisesti ja lisäksi kaksi lämmintä ateriaa päivässä. Paino ihan oikeasti tippuu syömällä! (syömällä oikeaa ruokaa) Tähän, kun otetaan lisää liikuntaa mukaan niin uskon, että paino tippuu tasaisesti ja pysyvästi. Tällä kertaa toivon, että paino ei jäisi junnaamaan 80kg:n kohdalle. Olen siis silloin kolme vuotta sitten onnistunut pudottamaan 11kg, alku oli 89kg ja 78kg:n päästiin, mutta usean kuukauden olin jumissa ennen kuin vaaka suostui näyttämään 79,9kg. Toivottavasti nyt ei käy niin, onhan tässä kuitenkin vähemmän matkaa siihen kasikymppiin. Tärkeimpänä pidän kuitenkin cm-mittoja, Kehitys-linkin takaa löytyy lähtötilanne niistäkin. Olen aina ollut semmoinen, että jos näytän hyvältä, vaatteet istuu ja olo on hyvä niin niillä kiloilla ei ole niin merkitystä. Näin alkumetreillä tavoitteeni on 60kg, mutta jos olo tuntuu hyvältä ja näytän hyvältä jo 65kg:n kohdalla niin sitten jään siihen. Minulla on muutamia tavoitevaatteita, joihin olen mahtunut joskus viitisen vuotta sitten, mutta paljon on sellaisia vaatteita, jotka mahtuvat kyllä, mutta näyttäisivät huomattavasti paremmalta hoikan ihmisen päällä. Kehitys-linkin takana on nyt tyhjiä päivämääriä, jonne tulen laittamaan tuloksia sitten tulevaisuudessa. Otan cm-mitat neljän viikon välein maanantaisin ja vaa'alla käyn joka toinen maanantai. Todennäköisesti vaa'alla tulee käytyä useammin, mutta otan nuo virallset tulokset vain joka toinen viikko. Pitemmittä puheitta, ihailkaa öö.. kaunista suomalaista uhkeaa naisvartaloa? :D

 

(Yksi pikkuinen hiippaillut salaa kuvaan..)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti